Kom igång

När du loggar in på ditt konto i en webbläsare får du tillgång till en rad olika funktioner. På den här sidan har vi lyft fram en del av de funktioner som vi anser vara de mest användbara att känna till när man är en ny användare.

Är du mer intresserad av att bara använda e-post, kontakter och kalender och vill fortsätta använda ett e-postprogram så finner du länk till guider längre ner på sidan på hur du lägger till ett konto.
För mobiler klicka på ditt märke och få mer information om vad du kan göra med den.

Samtliga hjälptexter och många fler finns att läsa under Support.
Har du någon fråga? Hör av dig till vår support och använd dig utav deras kunskap.
Vill du få tips och trix om Work2Go via e-post? Prenumerera på vårt utskick.

Lär dig hitta

1. Klicka på Nytt meddelande för att skapa ett nytt e-postmeddelande.
Klicka på pilen för att t ex boka ett nytt möte, skapa en ny mapp, etikett mm.

2. Högerklicka på det gulmarkerade fältet (på bilden) och markera de kategorier som du vill ska vara synliga med en bock genom att klicka på dem. För att visa markeringsrutan väljer du ”Val”. Du kan ändra ordningen på de olika kategorierna som du kan använda för att gruppera och sortera din e-post med, genom att dra kolumnerna och släppa dem.

3. Markera meddelandet som du vill flytta till en mapp och klicka på knappen i verktygsfältet, för att sedan välja rätt mapp.

4. Markera ett meddelande och klicka på etiketten för att markera det. Menyn som öppnas ger dig även möjlighet att ta bort en etikett eller skapa en ny.

5. Under Åtgärder hittar du funktioner som du kan utföra, anpassade beroende på var i ditt konto du befinner dig. För e-post kan du t ex skriva ut ett meddelande, markera det som oläst i listan, omdirigera det till en annan e-postadress (dvs skicka det vidare utan att lämna några spår från dig), redigera ett mottaget meddelande precis som om det var du själv som hade skrivit det (”Redigera som nytt”) eller utgå ifrån ett meddelande när du skapar ett nytt filter eller bokar ett möte.

6. På den runda pilen klickar du om du vill ladda om och uppdatera sidan som du befinner dig på. T ex för att uppdatera utförda ändringar på inställningar, visningsläget eller för att se om det just kommit in något nytt meddelande i ett tillagt externt konto.

7. Under Visa hittar du de olika visningslägena, precis som förut. Upplägget för meddelanden när du väljer att visa dem efter konversation har förbättrats och det är nu mycket mer tydligt.

8. Knappen för att skicka hittar du högst upp i det vänstra hörnet. Om du vill schemalägga och skicka det vid ett senare tillfälle, klickar du bara på pilen och väljer Skicka senare.

9. Här är knappen för stavningskontroll.

10. Under Inställningar hittar du möjligheten att lägga till en annan signatur än din standardsignatur. Det finns också möjlighet att begära ett läskvitto av mottagaren samt välja om meddelandet ska skrivas som formaterad text (då kan du välja textstorlek, fet stil, överstruken text mm) eller som enkel och ren text. När du svarar på ett meddelande, får du även möjlighet att ange hur du vill att originalmeddelandet ska visas i ditt svar.

11. Bifoga en fil från din dator eller portfölj till ditt meddelande. Du kan även bifoga utvalda kontakters kontaktkort samt andra e-postmeddelanden från din inkorg.

Högerklicka eller dra-och-släpp

De flesta nämnda funktioner är även tillgängliga genom att högerklicka eller genom att markera och sedan dra och släppa.

Få saker gjorda

620-saker

Redo för mer?

epostprogram