Som standard finns det alltid två adressböcker i Work2Go: E-postkontakter och Kontakter. Här förklarar vi skillnaden samt visar hur du lätt hittar rätt kontakt.
- E-postkontakter: här sparas alla e-postadresser automatiskt som du skickar e-post till.
(Denna funktion kan du avaktivera på fliken Inställningar > Kontakter > Inställningar.) - Kontakter: innehåller enbart de adresser som du själv har valt att lägga till.
Hjälp med att hitta rätt kontakt när du skickar e-post
När du skriver ett meddelande och fyller i mottagarens e-postadress räcker det med att skriva in början av själva adressen. Work2Go visar nämligen automatiskt en lista med namn som matchar texten du skriver. Sedan kan du välja ut rätt adress ifrån listan.
(Denna funktion kan du avaktivera på fliken Inställningar > Kontakter: Inställningar.)
Global adresslista
GAL står för Global adresslista och är tillgänglig för alla användare inom din organisation/domän. Denna lista skapas automatiskt och kan inte redigeras. Den består utav samtliga användares e-postadresser inom domänen.
Comments are closed.