Med Work2Go Pro kan du synka ditt konto med din mobil/surfplatta och alltid ha din information tillgänglig, även när du är på springande fot. Och om olyckan skulle vara framme och du blir av med mobilen/surfplattan, behöver du inte oroa dig för att din känsliga och viktiga information ska läcka ut. Logga in på ditt Work2Go-konto i närmsta webbläsare och med ett knapptryck är informationen raderad.
Tekniken som gör detta möjligt togs fram av Microsoft under 90-talet och kallas i allmänhet för ActiveSync eller Exchange ActiveSync. Tekniken har dock ett par brister, men nedan tänkte jag berätta hur du kan kringgå detta samt ge lite tips på vad som kan vara bra att tänka på då man vill synka sitt Work2Go-konto. För att det inte ska bli allt för tjatigt så kommer jag fortsättningsvis enbart skriva mobil även fast samma information även gäller om du använder en surfplatta.
Skicka och ta emot mejl
Om du inte hittar alla mejl på din mobil som du ser när du har loggat in på ditt konto i webbgränssnittet, kan det bero på följande. Klicka på respektive länk för att läsa mer om hur du kan lösa problemet.
- Du har en inställning i din mobil som reglerar hur gamla mejl som ska synkas.
- Du har inte markerat att du vill få mejl synkad från den mappen som just det mejlet finns sparat.
- Mejlet du söker finns i en inkorg som har blivit utdelad till dig.
Spara på mobilens batterier
Om du synkar ditt konto till din mobil och vill spara på din mobils batteri kan du välja manuell synkning eller att synka med ett längre tidsintervall. Vid manuell synkning synkas enbart information då verktygen används.
Synka heller inte över alla mejl/aktiviteter i din kalender om du inte har behov av att komma åt information som t ex är 1 år gammalt.
Synka kontakter/kalender/påminnelser
Då du sätter upp ett konto för synkning till din mobil, kan du självklart även välja att synka dina kontakter, kalender och påminnelser från din uppgiftslista i Work2Go. Vad som är viktigt att komma ihåg då man sätter upp synkning till sin mobil är att kontrollera att det är din kalender / adressbok i Work2Go som är de förvalda i din mobils inställningar. Detta gäller främst iPhone/iPad.
Nu har vi förlängt vårt samarbete med BRIS och är stödföretag även 2012/2013.
Vi hoppas att ni vill göra detsamma.
Comments are closed.