Får du får felmeddelande när du har ett IMAP-konto i din Windows Phone? Då behöver du kontrollera inställningarna.
1. Har du rätt användarnamn och lösenord?
Testa dem genom att logga in på ditt Work2Go i en webbläsare: https://www.work2go.net/
2. Kontrollera alla inställningar i mobilen
På startskärmen klicka de tre unkterna (…) > Inställningar > E-post + konton > kontot.
- Skriv in ditt lösenord på nytt.
- Server för inkommande e-post: m.work2go.net:993
- Använder du kontotyp IMAP4? – Om inte, ändra till det.
- Server för utgående e-post (SMTP): m.work2go.net:465
- Servern kräver autentisering ska vara valt.
- Använd samma användarnamn och lösenord som för att skicka ska vara valt.
- Använd SSL för inkommande e-post ska vara valt.
- Använd SSL för utgående e-post ska vara valt.
Fungerar det fortfarande inte?
Prova då att slå av SSL, både på utgående och inkommande server.
- Server för inkommande e-post: m.work2go.net:143
- Server för utgående e-post (SMTP): m.work2go.net:2525
- Ta bort de två markörerna vid SSL.
Comments are closed.