Får du får felmeddelande när du har ett IMAP-konto i din iPhone? Då behöver du kontrollera dina inställningar.
1. Har du rätt användarnamn och lösenord?
Testa dem genom att logga in på ditt Work2Go i en webbläsare: https://www.work2go.net/
2. Kontrollera alla inställningar i mobilen
Gå till Inställningar > Lösenord och konton > Ditt Konto > Konto.
- Adress = hela din e-postadress
- Värdnamn: m.work2go.net
- Användarnamn: den e-postadress som du använder när du ska logga in på ditt konto i en webbläsare.
- Lösenord: ditt lösenord.
- SMTP: m.work2go.net
- Klicka på SMTP > m.work2go.net (din primär server)
- Värdnamn: m.work2go.net
- Användarnamn: den e-postadress som du använder när du ska logga in på ditt konto i en webbläsare.
- Lösenord: ditt lösenord.
- Slå på SSL
- Autentisering: lösenord
- Serverport: 465 eller 587
- Klar > Kontoinformation
- Klicka på Avancerat längst ner.
- Skrolla ner till Inställningar för inkommande.
- Slå på SSL
- Autentisering: ditt lösenord
- Serverport: 993
- Klar
OBS! Fyll i både e-postadressen och lösenord på samtliga ställen detta efterfrågas, oavsett om det står Frivilligt!
Fungerar det fortfarande inte?
Prova då att slå av SSL, både på utgående och inkommande server.
Inställningar > E-post… > Ditt Konto > Kontoinformation > SMTP > m.work2go.net
- Slå av SSL > Serverport: 2525
- Klar > Kontoinformation
- Klick på Avancerat längst ner > skrolla ner till Inställningar för inkommande.
- Slå av SSL > Serverport: 143
- Klar
Comments are closed.