Installera Outlook tillägget till ditt Work2Go Pro konto Helena! Det är lätt!! Det är bara att ladda ner, dubbelklicka och sen klart… typ… Eller… INTE!?!!
Vet egentligen inte hur många gånger jag startade om Outlook för att lyckas få fram den där rutan man ska fylla i, för att slutligen få allt att fungera flytande. Jag är ju då ”lyckligt” lottad och har Outlook 2010 på min dator nämligen och den är ju så pass användarvänlig, att det är en hel vetenskap att hitta vissa inställningar som måste göras ”på baksidan” ibland… Men envis som jag är, så fick jag till det till slut och nu, när jag väl fått det att fungera, så fungerar det alldeles utmärkt!
Work2Go Pro + Outlook tillägget = smidigt!
Men när jag väl fick till det så måste jag erkänna att det faktiskt är jätte smidigt och snyggt med för den delen. Sen är det ju så mycket mer än bara e-post man får tillgång till nu. Du kan även använda dina etiketter från Work2Go, ditt frånvaromeddelande, dina filter, byta mellan olika roller, du får påminnelser från din Kalender, du kommer åt delade inkorgar, Adressböcker och Kalendrar och du har till och med tillgång till dina Uppgifter. Det enda jag egentligen saknar är filarkivet i Portföljen och anteckningsböckerna jag har sparat i Dokument.
Du kan givetvis nöja dig med att ha ett Work2Go Standard konto och sätta upp ett IMAP-konto i Outlook. Men det betyder enbart att du kan arbeta med mejlen i Outlook. Om du även vill ha tag på dina kontakter som du har i ditt Work2Go konto, måste du först exportera ut filen från Work2Go och sedan importera den till din adressbok i Outlook. När du vill lägga till en ny kontakt och vill ha den tillgänglig både i Outlook OCH då du loggar in till ditt konto i en webbläsare, behöver du lägga till kontakten på båda ställen. Samma sak gäller din Kalender.
Funderar på om jag ska skriva om lite generella tips och trix för Work2Go nästa gång…
tja vi får nog se vad det blir.
Ha en skön sommar tills dess i alla fall!!
Comments are closed.