Uppgifter

Själv är jag en rätt glömsk person, eller egentligen är jag nog inte det, utan bara tror att jag är det. Jag är i alla fall en sådan person som ständigt skriver kom ihåg-listor för allt möjligt. Shoppinglistor, packlistor, listor över sådant jag ska ta reda på då jag får tid över, vad jag ska köpa för presenter, listor för allt möjligt helt enkelt!! Att sedan få bocka av listorna får mig dessutom att känna mig extra nöjd med mig själv.

Men samtidigt är det lätt hänt att drunkna i alla listor. Som tur är finns det ett verktyg i Work2Go som kallas för Uppgiftslistor. Där kan man nämligen lägga upp listor av alla dess slag. Behålla dem som privata eller dela med sig av dem till andra. Listorna ger en snabb överblick på hur långt man kommit med sina projekt och vad som är kvar att göra, samt när det senast måste vara klart. Perfekt för sådana som mig!

Varför du ska lista dina Uppgifter

  • Enkelt sätt att styra upp dina projekt.
  • Försäkra dig om att inget viktigt glöms bort.
  • Du får en tydlig bekräftelse av att du närmar dig slutmålet när du ändrar uppgiftens status
  • Tydlig överblick + bättre koll = mindre stress.
  • Snabbt se vem som gör vad vid samarbeten.

Eftersom Outlook 2010 fungerar så smidigt tillsammans med Work2Go Pro, tänkte jag faktiskt skriva lite om just Outlook 2010 nästa gång.
Ha det bra tills dess!

helenahelena_sign

Comments are closed.