Mapphantering

Handen på hjärtat, hur många av er är bra på att använda mappar för att sortera er information i Work2Go?
Rensa bland all information som finns. Radera det du egentligen inte behöver mer. Sortera det som är kvar i mappar och få bättre kontroll över din egen information. Därför tänkte jag ge lite tips på hur man kan rensa sitt konto med några enkla steg. Dags för lite vårstädning helt enkelt!

Steg 1: Gå igenom de mappar som du har idag

  • Har du många mappar?
    Börja rensa de största mapparna först och främst.
  • Finns det något som du inte längre behöver?
    Radera de filer och mappar som bara ligger och skräpar.
  • Passar mappens namn fortfarande med dess innehåll?
    Du kan ändra mappens namn i efterhand.
  • Har du flera mappar som innehåller liknande information?
    Varför inte färgkoordinera dem för att snabbt och lätt se att de hör ihop.
  • Vill du inte sortera dina mappar efter alfabetet?
    Då kan du numrera dem och själv ta kontroll över placeringen.

Steg 2: Skapa fler mappar

  • Skapa så många mappar som du behöver.
  • Skapa undermappar i flera nivåer om det passar din information.

Steg 3: Flytta filer mellan mappar

  • Har filer hamnat fel eller skulle de passa bättre i en annan mapp?

Steg 4: Spara bilagor i Portföljen

  • Har du fått bifogade filer i din mejl som du vill spara?
    Då kan du välja att spara filen i din Portfölj.

Steg 5: Skapa effektivitet med filter

  • Vill du slippa sortera inkommande mejl själv?
    Med filter kan du definiera regler som gör det åt dig, helt per automatik.

Känn inget tvång, men de flesta mår ganska bra efter att de har rensat upp bland sina tillhörigheter. Vare sig det är fysiska saker eller filer i en dator.

mailRelate

Vi skapar alla våra utskick genom mailRelate. En e-postrelationstjänst som låter dig nå din viktiga kundkrets på ett pålitligt sätt. Läs gärna mer om utskickstjänsten på mailrelate.se

Comments are closed.