Får du inga e-post till din dator? eller går det inte att skicka något? Gå igenom följande steg för att kontrollera inställningarna och om det inte hjälper prova med en alternativ inställning.
1. Kontrollerar dina inställningar för kontot
- Gå till Mail > Inställningar > Konton > Kontoinformation.
- Klicka på Redigera serverlista.
- Du hittar det vid ”Server, utgående e-post (SMTP)” längst ner på sidan Kontoinformation.
Klicka på bilden för att se den fullständigt.
2. Radera eventuell dubblett av e-postserver
Om det ser ut som på bilden, dvs en rad där det enbart står m.work2go.net och INGEN e-postadress efteråt. Då klickar du på den raden (utan e-postadress) så att den blir markerad och därefter på (-) minustecknet i det vänstra hörnet för att radera raden.
Klicka på bilden för att se den fullständigt.
3. Kontrollera e-postserverns portar
Utgående server: Välj Avancerat (bild 2).
- Port ska vara 465 (port 587 fungerar också).
- Använd SSL ska vara ikryssat. (Om fortsatt problem prova utan SSL – använd då port 2525.)
- Fyll i användarnamn/e-postadress och lösenord på nytt.
(Testa gärna dina inloggningsuppgifter på www.work2go.net)
Klicka OK.
Klicka på bilden för att se den fullständigt.
Inkommande server: Gå till Avancerat längst upp på sidan.
- Port: 993
- Använd SSL ska vara ikryssat. (Om fortsatt problem prova utan SSL – använd då port 143)
- Fyll i användarnamn/e-postadress och lösenord på nytt för säkerhets skull.
(Testa gärna dina inloggningsuppgifter på www.work2go.net)
Klicka på bilden för att se den fullständigt.
4. Prova utan SSL
Fungerar det fortfarande inte?
Följ samma steg igen, men prova nu med att INTE använda SSL.
- Byt utgående serverport till 2525
- Byt inkommande serverport till 143
Comments are closed.