Kan inte skicka eller ta emot e-post i Mac Mail

Får du inga e-post till din dator? Eller kan du inte att skicka? Gå igenom följande steg för att kontrollera inställningarna.

MacMail_Fel_11. Kontrollerar dina inställningar för kontot

  1. Gå till Mail > Inställningar > Konton > Kontoinformation.
  2. Klicka på Redigera serverlista.
  3. Du hittar det vid ”Server, utgående e-post (SMTP)” längst ner på sidan Kontoinformation.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

2. Radera eventuell dubblett av e-postserver

9-IMAP_Mac10.9-serverlistaOm det ser ut som på bilden, dvs. en rad där det enbart står m.work2go.net men utan en e-postadress efter. Klicka på den raden (utan e-postadress) så den blir markerad och därefter på (-) minustecknet i det nedre vänstra hörnet för att radera den.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

3. Kontrollera e-postserverns portar

MacMail_Fel_2Utgående server: Välj Avancerat

  • Port ska vara 465 (eller 587).
  • Använd SSL.
  • Fyll i användarnamn/e-postadress och lösenord på nytt.
    (Testa gärna dina inloggningsuppgifter på work2go.net)

Klicka OK.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

MacMail_Fel_3Inkommande server: Gå till Avancerat längst upp på sidan.

  • Port: 993
  • Använd SSL.
  • Fyll i användarnamn/e-postadress och lösenord på nytt.
    (Testa gärna dina inloggningsuppgifter på work2go.net)

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

Comments are closed.