Får du får felmeddelande när du har ett IMAP-konto i din iPhone? Då behöver du kontrollera dina inställningar.
1. Har du rätt användarnamn och lösenord?
Testa dem genom att logga in på ditt Work2Go i en webbläsare: work2go.net
2. Kontrollera alla inställningar i mobilen
Gå till Inställningar > Lösenord och konton > Ditt Konto > Konto.
- Adress = hela din e-postadress
- Värdnamn: m.work2go.net
- Användarnamn: samma e-postadress som du använder i en webbläsare.
- Lösenord: ditt lösenord.
- SMTP: m.work2go.net
- Klicka på SMTP > m.work2go.net (din primär server)
- Värdnamn: m.work2go.net
- Användarnamn: samma e-postadress som du använder i en webbläsare.
- Lösenord: ditt lösenord.
- Slå på SSL
- Autentisering: lösenord
- Serverport: 465 (eller 587)
- Klar > Kontoinformation
- Klicka på Avancerat längst ner.
- Skrolla ner till Inställningar för inkommande.
- Slå på SSL
- Autentisering: ditt lösenord
- Serverport: 993
- Klar
OBS! Fyll i både e-postadressen och lösenord på samtliga ställen detta efterfrågas, oavsett om det står Frivilligt!
Comments are closed.