/ Support / iPhone /

Lägg till konto i iPhone [PRO]

Denna guide visar dig hur du lägger upp ett konto för att hantera e-post, kontakter och kalender i en iPhone.

Detta kräver Work2Go Pro

Om du inte har det idag, kan du uppgradera genom att kontakta vår support.
Vill du inte uppgradera, följ istället guiden Lägg till e-postkonto för…

1. Skapa konto

Gå till Inställningar > Mail > Konton > Lägg till konto > Microsoft Exchange.

Klicka på bilden för att se en större bild.

2. Fyll i e-postadress samt namnge kontot

  1. Fyll i din e-postadress
  2. Ge en valfri beskrivning av kontot.
  3. Klicka på Nästa och sen på Konfigurera manuellt.

Klicka på bilden för att se en större bild.

3. Fyll i ditt lösenordLösenord

  1. Fyll i ditt lösenord och kontrollera att e-postadressen är korrekt.
  2. Klicka på Nästa.

Klicka på bilden för att se en större bild.

4. Fyll i kontoinställningarna

Server

  1. E-post = din e-postadress
  2. Fyll i server: m.work2go.net (domän är frivilligt)
  3. Användarnamn = din e-postadress
  4. Fyll i ditt lösenord och klicka på Nästa.

Klicka på bilden för att se en större bild.

5. Välj vad du vill synka i din mobil

Här kan du välja vad du vill synkronisera, när valen är gjorda klicka på Spara.

Har du flera mappar, kalendrar mm på ditt Work2Go-konto kan du synka alla till din iPhone/iPad om du vill. Så länge du är ägaren till kalendern behöver du inte sätta upp något extra konto för det.

6. Klart!

Fungerar det inte?

  • Logga in på ditt konto i en webbläsare: work2go.net och kontrollera att din e-postadress och lösenord är korrekt.
  • Kontrollera dina kontoinställningar ännu en gång.
  • Har du Work2Go Pro? Om du är osäker kontakta vår support.
Comments are closed.