Skapa ett automatiskt svarsmeddelanden

Här visar vi dig hur du skapar ett svarsmeddelande som skickas automatiskt när du tar emot e-post.

Frånvaromeddelanden kan vara praktiska att använda även när du är på kontoret. Du kanske har jättemycket att göra, har en pressande deadline eller liknande på dig och har helt enkelt inte tid att ta hand om e-posten under ett par dagar. Då kan det vara bra att skapa ett kort och koncist autosvar som meddelar att du mottagit meddelandet men att ditt svar kan dröja lite. Den som nu skickar ett meddelande till dig får en bekräftelse på att du tagit emot meddelandet direkt och blir därmed mindre otålig med att få svar från dig.

För att skapa ett frånvaromeddelande går du in på Inställningar > Inte på plats.

  1. Klicka i Skicka automatiskt svarsmeddelande när du vill aktivera och/eller skapa ett.
  2. Fyll i meddelandet som du vill ska skickas.
  3. Ange under vilken tidsperiod meddelandet ska skickas.
  4. Markera rutan om du vill att perioden då du inte är kontaktbar ska vara synlig i din kalender och välj om du kommer vara upptagen eller bara inte vara på plats.

Avbryt / ändra behörighet på delad mapp

Inställningarna för utdelade mappar kan ändras vid ett senare tillfälle. Både av den som har delat ut den och de som har fått administratörsrättighet till mappen.

Avsluta en delning

Du kan avbryta en delning genom att högerklicka på mappen, välja Redigera egenskaper och i dialogrutan ”Mappegenskaper” klicka på Upphäv. Användaren kan inte längre komma åt innehållet i din mapp men måste själv ta bort den från sitt konto.

Ändra behörighet på en delning

Om du vill ändra behörighet väljer du istället Redigera. Då öppnas ett fönster där du kan utföra önskad förändring och sedan klicka OK. Välj sedan om du vill att ett meddelande ska skickas ut om förändringen eller inte.

 

Sök och hitta det du letar efter

Sökfunktionen är ett kraftfullt verktyg som du kan använda för hela ditt konto. Det söker även i delade mappar.

Innan du börjar söka vill vi rekommendera dig att kontrollera dina inställningar på ditt konto. Gå till fliken Inställningar > Allmänt > Du ska INTE ha en markör i rutan vid Visa alltid söksträng. Däremot kan det vara smart att ha markörer i rutorna för att inkludera papperskorgen och delade objekt vid sökningar.

  1. w2g8_enkel-sokSkriv in det du söker efter i sökfältet.
  2. Välj ett av alternativen i menyn och tryck ENTER / klicka på förstoringsglaset. E-post är angivet som standard.
  3. Sökträffarna presenteras nu i en ny flik.
  4. Om du får för många sökträffar kan du filtrera resultatet utifrån en rad olika kriterier.

Villkor vid sökningar

Klicka på villkoren AND (och), OR (eller), NOT (inte) eller ( ) för att lägga till i sökningen.
T ex söker du efter e-post där begreppet ”röda blommor” nämns tillsammans sätter du parentestecken kring de två orden. OBS! OCH används underförstått mellan angränsande ord.

Exempel på hur du kan söka

Hitta en bilaga

Om du söker efter en bifogad fil men vet inte vilket mail den kom med.

  • Markera Filer i listan vid pilen
  • Skriv in filens namn eller delar av det i sökrutan och tryck Enter

Hitta e-post märkt med en etikett

Om du vill söka efter e-post som innehåller information om de nya processerna på ditt företag, vilket du tidigare har markerat med en etikett som heter: Företagsnyhet.

  • Klicka först på förstoringsglaset i sökrutan för att komma till avancerad sökning
  • Här klickar du på Etikett i listan till vänster och väljer etiketten Företagsnyhet

Hitta e-post utifrån datum

Om du vill söka efter e-post som skickats eller mottagits vid ett visst datum eller under en viss period.

  • Klicka först på förstoringsglaset i sökrutan för att komma till avancerad sökning
  • Klicka på pilen vid Datum skickat och välj datum intervall genom att göra inställningar på före.. efter… eller den… om du vet det exakta datumet.

Sökningar fungerar på följande sätt

  • Sökningar är alltid en exakt textsökning. Du kan söka efter fraser, men varje ord i denna fras motsvaras då bokstavligen av hela ord. Stavningsvarianter är inte tillåtna. T ex om du söker på bananer ger ordet banan ingen träff.
  • Sökning på telefonnummer måste hela numret anges, enbart riktnummer fungerar inte.
  • Asterisk * som jokertecken efter ett prefix stöds. T ex om du söker efter hu* får du sökresultat med orden hund, hus osv.
  • Det spelar ingen roll om du skriver med små eller stora bokstäver.
  • Följande specialtecken ska INTE användas i söktexten ~ ’! @ # $% ^ & * () _-+? / () [], ”

Byta signatur i Android

Här visar vi hur du kan skriva en ny signatur som visas när du skickar e-post från din mobil.

1_inst

1. Öppna inställningar

Gå in i ditt e-postprogram > klicka Meny-knappen för att komma åt dina inställningar för e-post (brukar finnas längst ner på skärmen) > Inställningar. Klicka vidare på det kontot du vill göra förändringar på.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

3.1.e-post_3.1

2. Ändra signaturen

Nu ser du det valda kontots allmänna inställningar.
Klicka Signatur för att skriva in en egen.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

Importera / exportera information

När du vill importera eller exportera filer, mappar, e-post, kalender eller kontakter gör du det på fliken inställningar.

Alla kontodata exporteras till .tgz-formatet, som även kan importeras tillbaka till systemet igen. Exporterar du enbart en kalender får du en .ics fil, är det kontakter får du en .csv fil.

  1. Gå till menyn fliken Inställningar > Import/export.
    Om du vill IMPORTERA hittar du din fil genom att klicka på Bläddra under Importera.
    Om du vill EXPORTERA går du till Exportera och väljer Typ och Källa.
  2. Avancerade inställningar – när du vill välj ut vilka mappar du vill exportera.
  3. Du kan även ställa in en tidsintervall och enbart exportera bilagor.

Om du inte redan har ett program installerat på din dator för att packa upp filer med, kan vi rekommendera dig att ladda ner 7-zip för Windows eller StuffIt om du har Macintosh. De är båda gratis att använda.

7-zip: http://www.7-zip.org/
StuffIt: https://stuffit.com/

Spara en sökning

Gör du en sökning som du tror att du kommer att vilja använda igen kan du spara den.
  1. spara_sokSkapa sökfrågan.
  2. I fliken Sök klickar du pilen för menyn och väljer Spara som sökmapp.
  3. Ange ett namn för sökningen.
  4. Välj en färg för sökningen.
  5. Klicka > OK. Sökningen finns nu i den vänstra kolumnen.

Om du vill använda en sparad sökning klickar du på sökmappen i navigeringsfönstret till vänster. Sökresultaten visas omedelbart i innehållspanelen.

 

Skapa en signatur

En signatur inkluderar oftast ditt namn, kontaktuppgifter och annan informativ text. Om du formaterar den med HTML kan du dessutom lägga till bilder samt länka till en hemsida.

Du kan skapa flera signaturer i ditt konto. Det kan t ex vara bra att använda sig utav en mer formell signatur då du skickar e-post till dina kunder och en annan för de du skickar till dina vänner.

När du skriver ditt meddelande väljer du den signatur som ska användas genom att gå in på Inställningar och Signaturer i meddelandets verktygsfält. Om du skapar flera e-postidentiteter (roller), kan du skapa olika signaturer att använda för de olika rollerna.

  1. Gå till fliken Inställningar > Signaturer och klicka Ny signatur.
  2. Ge signaturen ett beskrivande namn (extra viktigt när du skapar flera signaturer).
  3. Välj Formatera som HTML.
    (Formatera som vanlig text innebär att du bara kan fylla i text, ingen logga, bild osv.)
  4. Skapa sedan själva signaturen i rutan under.
  5. För att lägga till en logga ställ markören där den ska in och klicka på infoga bild (symbolen med en bild på ett träd). Klicka på Bläddra för att hämta bildfilen från datorn
  6. Välj om signaturen ska användas automatiskt när du skriver nya meddelanden eller/och svarar/vidarebefordrar från en särskild avsändare/roll.
  7. Bestäm om signaturen ska placeras ovanför eller nedanför inkluderade meddelanden.
  8. Klicka Spara högst upp i det vänstra hörnet när du är klar.

Skapa en signatur utifrån en HTML-fil

  1. Gå till fliken Inställningar > Signaturer > Ny signatur > Formatera som HTML.
  2. Öppna din HTML-fil i en webbläsare.
  3. Markera texten och kopiera.
  4. Klistra in den i rutan för signaturen i Work2Go.
  5. Gör eventuella korrigeringar.
  6. Ställ markören där bilden ska in och klicka på infoga bild (symbolen med en bild på ett träd)
    Klicka på Bläddra för att hämta bildfilen från datorn.
    OBS! Om HTML-koden för bilden följde med när du kopierade från HTML-filen kommer du se en bruten länk när du klickar på symbolen för att infoga bild. Radera i så fall rutan och infoga bildfilen på nytt.
  7. Klicka Spara i det övre vänstra hörnet.
  8. Under Användning av signaturer på samma sida som du skapar signaturer, väljer du om den nya signaturen ska vara din standardsignatur.

 

Lägg till e-postkonto för Windows Phone

Denna guide visar dig hur du lägger upp ett konto för att läsa och skicka e-post i en Windows Phone. Vet du redan hur man gör, klicka på rutan nedanför för kontoinställningar.

Kontoinställningar för e-post

För att lägga till din e-postadress i din mobil behöver du följande uppgifter.
Behöver du mer hjälp än så? Följ då guiden med bilder nedanför.

Användarnamn: din e-postadress
Lösenord: ditt lösenord
Inkommande server: m.work2go.net
IMAP-port: 993 (143 utan SSL)
Säkerhetstyp/autentisering: SSL
Utgående smtp-server: m.work2go.net
Smtp-port: 465 (2525 utan SSL)
Säkerhetstyp/autentisering: SSL

Har du Work2Go Pro? Då kan du även använda din Work2Go kalender och kontakter i din mobil. Följ istället guiden Lägg till konto för e-post, kontakter och kalender…

1. Skapa kontot

win_mob_IMAP_2g

  1. Gå till Inställningar > E-post > Lägg till ett konto > Avancerat.
  2. Skriv in din e-postadress och lösenord och tryck på Nästa. (OBS! Använd INTE åäö i ditt lösenord.)
  3. Tryck på Internetbaserad e-post.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

win_mob_IMAP_5d2. Ange kontots inställningar

  1. Namn på ditt konto (enbart synligt för dig).
  2. Skriv det namn du vill att e-post ska skickas ifrån.
  3. Server för inkommande e-post: m.work2go.net:993

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

win_mob_IMAP_6c3. Välj kontotyp IMAP

  1. Fyll i kontotyp IMAP4.
  2. Användarnamn: din e-postadress (e-postadressen som du använder när du loggar in på ditt konto i en webbläsare).
  3. Lösenord: ditt lösenord.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

4. Finjustera inställningarna

win_mob_IMAP_7b

  1. Server för utgående e-post (SMTP): m.work2go.net:465
  2. Sätt en bock vid Servern kräver autentisering.
  3. Använd samma användarnamn och lösenord som för att skicka.
  4. Använd SSL för inkommande e-post.
  5. Använd SSL för utgående e-post.
  6. Logga in på ditt konto.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

Fungerar det inte?

Testa inloggningsuppgifterna i webbmailen och kontrollera alla inställningar i mobilen.
Läs mer i Kan inte skicka eller ta emot e-post

Lägg till e-postkonto för iPhone

Denna guide visar dig hur du lägger upp ett konto för att läsa och skicka e-post i en iPhone. Vet du redan hur man gör, klicka på rutan nedanför för kontoinställningar.

Kontoinställningar för e-post

För att lägga till din e-postadress i din mobil behöver du följande uppgifter.
Behöver du mer hjälp än så? Följ då guiden med bilder nedanför.

Användarnamn = din e-postadress
Lösenord: ditt lösenord
Inkommande server: m.work2go.net
IMAP-port: 993
Säkerhetstyp/autentisering: SSL
Utgående smtp-server: m.work2go.net
Smtp-port: 465
Säkerhetstyp/autentisering: SSL

Har du Work2Go Pro? Då kan du även använda din Work2Go kalender och kontakter i din mobil. Följ istället guiden Lägg till konto i iPhone [PRO]

1. Skapa kontot

Gå till Inställningar > E-post > Konton > Lägg till konto > Välj Annat > Lägg till e-postkonto

2. Ange e-postadress samt namnge kontot

  • Skriv ditt namn
  • E-post = hela din e-postadress
  • Lösenord (samma som i webbläsaren)
  • Beskrivning: Ge kontot ett valfritt namn

Gå vidare genom att klicka på Nästa.

Klicka på bilden för att se en större bild.

3. Fyll i inställningarna

  • Skriv ditt namn
  • E-post = hela din e-postadress
  • Beskrivning: Ge kontot ett valfritt namn
  • Värdnamn: m.work2go.net
  • E-post = hela din e-postadress
  • Lösenord: ditt lösenord (samma som i webbläsaren)
  • Värdnamn: m.work2go.net
  • E-post = hela din e-postadress
  • Lösenord: ditt lösenord (samma som i webbläsaren)

OBS! Fyll i både e-postadressen och lösenord här oavsett om det står Frivilligt!

Gå vidare genom att klicka på Nästa.

Klicka på bilden för att se en större bild.

4. Välj vad du vill se i din telefon

Här kan du nu välja vad du vill se i din telefon

  • E-post
  • Anteckningar

Klicka på bilden för att se en större bild.

Avsluta sedan med Spara.

 

Fungerar det inte?

Lägg till konto för e-post, kontakter och kalender i Android [PRO]

Denna guide visar dig hur du lägger upp ett konto för att hantera e-post, kontakter och kalender i en Android.

Det kan skilja sig lite beroende på version av Android och mobil.

Detta kräver Work2Go Pro

Om du inte har det idag, kan du uppgradera genom att kontakta vår support.
Vill du inte uppgradera, följ istället guiden Lägg till e-postkonto för…

 

Lägg till konto

  1. Gå till Inställningar > Konton och säkerhetskop. > Hantera konton > Lägg till konto
  2. Välj kontotyp Exchange
  3. Ange din e-postadress och välj Konfigurera för hand

Exchange ActiveSync är en teknik som togs fram av Microsoft och som används för att skicka information mellan olika enheter, t ex Work2Go server och din mobil.

Ange kontots inställningar

  1. Ange e-postadress och lösenord.
  2. Domän\Användarnamn: Din e-postadress
  3. Server: m.work2go.net
  4. Port: 443
  5. Säkerhetstyp: SSL/TLS
  6. Välj Nästa
  7. KLART!

Fungerar det inte?

  • Logga in på ditt konto i en webbläsare: work2go.net och kontrollera att din e-postadress och lösenord är korrekt.
  • Kontrollera dina kontoinställningar ännu en gång.
  • Har du Work2Go Pro? Om du är osäker kontakta vår support.

Gör en egen säkerhetskopia av ditt konto

Här kan du läsa om hur du enkelt kan flytta information från ett konto till ett annat eller spara din egen säkerhetskopia.

Vi gör säkerhetskopior av ditt konto vid jämna mellanrum. Så om något skulle gå fel, kan vi alltid läsa tillbaka den åt dig. Tänk dock på att säkerhetskopiorna sparas inte någon längre tid av säkerhetsskäl.
Du kan göra en egen säkerhetskopia av ditt konto om du vill. När du gör en export av ditt konto, sparas all data i en packad fil, en tar-gzipped (.tgz) fil, som du kan spara på din hårddisk t ex. När du gör en export skapas det en kopia av datan. Inget försvinner från ditt konto. Sedan kan du importera filen tillbaka till ditt konto igen vid ett senare tillfälle.

  1. Gå till fliken Inställningar > Import/export.
  2. Om du vill importera hittar du din fil genom att klicka på Bläddra under Importera.
  3. Om du vill exportera går du till Exportera och väljer Typ och Källa.
  4. Klicka sedan på Importera / Exportera.

Byta lösenord

Du kan byta ditt lösenord själv. Här berättar vi hur du gör det.

Överst under fliken Inställningar

  1. Klicka Ändra lösenord och fyll i ditt gamla lösenord.
  2. Skriv in det nya vid ”Nytt lösenord” samt en gång till vid ”Bekräfta”.
  3. Klicka Ändra lösenord.

Vi har ingen möjlighet att se ditt lösenord. Men om du skulle glömma bort ditt lösenord kan vi alltid sätta ett nytt åt dig så att du kan logga in på ditt konto igen.

OBS! Har du även satt upp ditt Work2Go-konto på din mobil eller i ett annat e-postprogram måste du även byta till det nya lösenordet i dina inställningar där. Detta bör göras så snart som möjligt eftersom det annars kommer att ske inloggningsförsök från dessa med fel lösenord vilket resulterar i att kontot tillfälligt låses.

Lägg till en delad kalender i Android [PRO]

Har ni en delad kalender på jobbet som du vill ha tillgång till i din mobil? Här berättar vi hur du kan ordna det.

Detta kräver Work2Go Pro

Om du inte har det idag, kan du uppgradera genom att kontakta vår support.
  1. Då tar du reda på inloggningsuppgifterna till kontot där kalendern är utdelad från.
  2. Lägger till ett nytt konto i din mobil med kontotypen Exchange.
  3. Väljer till sist att enbart synka kalender.

Skapa fler e-postadresser / alias [ADMIN]

Till ett konto kan du ha ett ändlöst antal e-postadresser. Logga in som administratör och lägg till dem som alias.

1. Logga in på ert administratörskonto.
Alla har minst ett administratörskonto och oftast är det e-postadressen admin@dindomän.se

2. Klicka på pilen bredvid kontonamnet längst upp i det högra hörnet för att välja Administratörskonsol och logga in i admingränssnittet (samma login som till kontot du redan är inloggad på).

alias2

3. Klicka Hantera i den vänstra kolumnen och sedan Alias.

alias3

4. Högst upp till höger klicka kugghjulet > Nytt.

5. Fyll i den nya e-postadressen som du vill skapa, t ex info@dindomän.se samt e-postadressen till det e-postkonto som meddelanden ska styras till (t ex din e-postadress) > OK.

Alias är även bra att skapa om du utgår ifrån ditt namn för din e-postadress och ditt namn har flera vanliga stavningsvarianter. T ex ditt namn är Ewa Svenson och din e-postadress är ewa.svenson@dindomän.se kan smarta alias vara ewa.svensson@dindomän.se, eva.svenson@dindomän.se och eva.svensson@dindomän.se.

Dynamiska e-postalias

Work2Go ger dig även möjligheten till att kunna skapa dynamiska alias. Man kan skriva ”+text” efter första delen av e-postadressen, t ex ”anna+viktigt@testbolaget.com”. Det meddelandet kommer då att skickas till inkorgen för ”anna@testbolaget.com”. Har man sedan ett filter som innehåller ”+viktigt” flyttas sådana meddelande till en särskild mapp när de tas emot.

 

Kan inte skicka eller ta emot e-post i iPhone

Får du får felmeddelande när du har ett IMAP-konto i din iPhone? Då behöver du kontrollera dina inställningar.

1. Har du rätt användarnamn och lösenord?

Testa dem genom att logga in på ditt Work2Go i en webbläsare: work2go.net

2. Kontrollera alla inställningar i mobilen

Gå till Inställningar > Lösenord och konton > Ditt Konto > Konto.

  1. Adress = hela din e-postadress
  2. Värdnamn: m.work2go.net
  3. Användarnamn: samma e-postadress som du använder i en webbläsare.
  4. Lösenord: ditt lösenord.
  5. SMTP: m.work2go.net
  6. Klicka på SMTP > m.work2go.net (din primär server)
  7. Värdnamn: m.work2go.net
  8. Användarnamn: samma e-postadress som du använder i en webbläsare.
  9. Lösenord: ditt lösenord.
  10. Slå på SSL
  11. Autentisering: lösenord
  12. Serverport: 465 (eller 587)
  13. Klar > Kontoinformation
  14. Klicka på Avancerat längst ner.
  15. Skrolla ner till Inställningar för inkommande.
  16. Slå på SSL
  17. Autentisering: ditt lösenord
  18. Serverport: 993
  19. Klar

OBS! Fyll i både e-postadressen och lösenord på samtliga ställen detta efterfrågas, oavsett om det står Frivilligt!

Kan inte skicka eller ta emot e-post i Windows Phone

Får du får felmeddelande när du har ett IMAP-konto i din Windows Phone? Då behöver du kontrollera inställningarna.

1. Har du rätt användarnamn och lösenord?

Testa dem genom att logga in på ditt Work2Go i en webbläsare: https://www.work2go.net/

2. Kontrollera alla inställningar i mobilen

På startskärmen klicka de tre unkterna (…) > Inställningar > E-post + konton > kontot.

  • Skriv in ditt lösenord på nytt.
  • Server för inkommande e-post: m.work2go.net:993
  • Använder du kontotyp IMAP4? – Om inte, ändra till det.
  • Server för utgående e-post (SMTP): m.work2go.net:465
  • Servern kräver autentisering ska vara valt.
  • Använd samma användarnamn och lösenord som för att skicka ska vara valt.
  • Använd SSL för inkommande e-post ska vara valt.
  • Använd SSL för utgående e-post ska vara valt.

 

Fungerar det fortfarande inte?

Prova då att slå av SSL, både på utgående och inkommande server.

  • Server för inkommande e-post: m.work2go.net:143
  • Server för utgående e-post (SMTP): m.work2go.net:2525
  • Ta bort de två markörerna vid SSL.

Använd etiketter och få ordning på kontot

Etiketter liknar flaggning fast lite mer avancerat. Du kan skapa och använda flera etiketter till en och samma fil och på så vis klassificera filen under flera kategorier samtidigt.

Skapa en ny etikett

ny_etikett

Etiketter kan du skapa på flera sätt.

  • Klicka Etikett-symbolen i verktygsfältet > Ny etikett.
  • Klicka kugghjulet eller högerklicka på titeln Etiketter i den vänstra kolumnen > Ny etikett.
  • Högerklicka på det du vill markera och välj Märk meddelande > Ny etikett.
  • Om du har ett objekt i själva innehållsfönstret som du vill markera, kan du även enkelt dra och släppa redan skapade etiketter (från den vänstra menyn) på objektet i fråga.

Märk ett objekt med en eller flera etiketter

Om du tilldelar ett objekt flera etiketter blir det markerat med en regnbågsfärgad etikett istället. Du kan märka objekt på flera sätt.

  • Dra och släpp en etikett från den vänstra kolumnen på objektet.
  • Högerklicka på ett objekt > Märk objektet med en etikett > välj en etikett.
  • Klicka pilen bredvid etikettsymbolen i verktygsfältet > välj en etikett.

Ta bort en etikett

  • Markera objekt > tryck ner tangenten U.
  • Högerklicka objekt > Märk med etikett > Ta bort etikett.

find_etFå fram alla markerade objekt med ett klick

Klicka på etiketten i den vänstra kolumnen och samtliga objekt som är markerad med den listas upp i det högra fönstret.

Tydligare visning av etiketter

tydligare-e

Du kan ställa in så att etikettmarkerade e-postmeddelanden visas mer synligt.
Fliken Inställningar > E-post: Visning av meddelanden: sätt en bock i rutan vid Message Color.

Etiketter på delade mappar

delad-etikettEtiketter kan även användas på utdelade mappar. När du fått en mapp utdelad till dig där det finns objekt markerade med en etikett kommer etiketterna vara synliga. Men om du inte har skapat samma etikett på ditt eget konto, visas en grå och vit randig etikett istället. Håller du markören över etiketten får du veta vad etiketten har för namn. Har du mer än läsrättighet till den utdelade mappen, kan du markera objekt med en etikett, även fast det inte är du som har skapat objektet.

Fördelar med att använda etiketter

  • Du kan sortera e-post.
  • Sök efter e-post med en etikett och oavsett vilken mapp de finns i så visas de.
  • Snabbt få fram markerade objekt t ex kontakter, trots att de finns i olika adressböcker.
  • Du kan sortera och hålla koll på olika möten som berör samma ämne/projekt.
    Tydligast syns detta om du visar kalendern som en lista.
  • Du kan ha en etikett för Hög prioritet och en annan för Medelhög prioritet.
  • Du kan skapa så många etiketter du vill.
  • Du kan använda flera etiketter till samma e-postmeddelande och kontakter.

Språkinställning

Det finns många olika språk att ställa in sitt konto på, t ex engelska, tyska, franska, spanska och italienska. Du gör det under Inställningar > Allmänt: ”Alternativ för inloggning”. Språket du väljer här är även det språket som används vid stavningskontroller.

Lägg till konto för e-post, kontakter och kalender i Windows Phone [PRO]

Denna guide visar dig hur du lägger upp ett konto för att hantera e-post, kontakter och kalender i en Windows Phone.

Detta kräver Work2Go Pro

Om du inte har det idag, kan du uppgradera genom att kontakta vår support.
Vill du inte uppgradera, följ istället guiden Lägg till e-postkonto för …
  1. exchange_win8Gå till Inställningar > E-post > Lägg till ett konto > Outlook.
  2. Fyll sedan in din e-postadress.
  3. Serveradress: m.work2go.net
    Domän – den här rutan lämnar du tom!
  4. Användarnamn: e-postadressen du använder när du loggar in på ditt konto.
  5. Lösenord: ditt lösenord. (OBS! Använd INTE åäö i ditt lösenord.)
  6. Sedan trycker du på Anslut.

Klicka på bilden för att se den fullständigt.

Fungerar det inte?

  • Logga in på ditt konto i en webbläsare: www.work2go.net och kontrollera att ditt användarnamn och lösenord är korrekt.
  • Kontrollera dina kontoinställningar ännu en gång.
  • Har du Work2Go Pro? Om du är osäker kontakta vår support.

Introduktion till uppgiftslistan

Uppgifter är ett smart verktyg när du vill skapa att-göra listor. Här berättar vi mer om vad du kan göra med dem.

7_uppgifter

På fliken Uppgifter kan du få en enkel överblick över alla projekt du arbetar med för tillfället samt följa dess respektive utveckling. Under projektets gång kan du sedan gå in och redigera de olika uppgifterna som du arbetar med.

  • Sätta ett start- och slutdatum, vilket givetvis går att ändras efteråt.
  • Ange status för dess utveckling, t ex pågår, väntar på svar osv.
  • Hålla koll på arbetets gång utifrån en procentuell skala.
  • Markera vilken prioritet uppgiften har (hög, normal eller låg).
  • Markera med en eller flera etiketter samt sortera dem utifrån dess procent eller slutdatum.
  • Få påminnelse om uppgiften.
  • Lägga till anteckningar, bilder, länkar, bifoga filer mm.
  • Dela med andra.

Flytta en uppgift till annan uppgiftslista

  • Öppna uppgiften genom att dubbelklicka på den och byt till annan lista i rutan Information.
  • Dra och släpp uppgiften från innehållsfönstret till en annan lista i den vänstra kolumnen.
  • Högerklicka uppgiften > Flytta > välj en annan lista > OK.