Instruktioner över hur du först skapar en uppgiftslista och därefter en uppgift som du sparar i din lista.
1. Skapa en uppgiftslista
- Klicka kugghjulet vid Uppgifter > Ny uppgiftslista.
- Fyll i namn på listan och välj en färg.
- Uppgiftslistan visas nu i den vänstra kolumnen.
2. Lägg till en uppgift
1. Klicka Ny uppgift.
2. Nu öppnas ett fönster där du fyller i detaljer om uppgiften.
Ämne: Själva titeln.
Plats: Om uppgiften ska utförs på någon specifik plats.
Prioritet: Sätt en prioritet.
Uppgiftslista: Välj var uppgiften ska sparas.
3. Välj status och procentsats. Detta ändrar du sedan under arbetets gång.
4. Sätt ett start och slutdatum.
5. Bocka i rutan om du vill ha en påminnelse om den här uppgiften och fyll i när du vill bli påmind. Vill du ha påminnelse till en annan e-postadress lägger du till den genom att klicka Konfigurera.
6. Skriv eventuella några noteringar i rutan under.
7. Klicka Spara högst upp till vänster när du är klar.
Skapa en uppgift utifrån ett e-postmeddelande
- Högerklicka meddelandet > Skapa uppgift.
- Innehållet i meddelandet läggs då in i anteckningsfältet i en ny uppgift och nu är det bara att ställa in resterande inställningar så att de passar in i din tidsplan.
Comments are closed.