Lägg till en uppgift

Instruktioner över hur du först skapar en uppgiftslista och därefter en uppgift som du sparar i din lista.

1. Skapa en uppgiftslista

  1. uppgiftslistaKlicka kugghjulet vid Uppgifter > Ny uppgiftslista.
  2. Fyll i namn på listan och välj en färg.
  3. Uppgiftslistan visas nu i den vänstra kolumnen.

2. Lägg till en uppgift

uppgift1. Klicka Ny uppgift.
2. Nu öppnas ett fönster där du fyller i detaljer om uppgiften.

Ämne: Själva titeln.
Plats: Om uppgiften ska utförs på någon specifik plats.
Prioritet: Sätt en prioritet.
Uppgiftslista: Välj var uppgiften ska sparas.

3. Välj status och procentsats. Detta ändrar du sedan under arbetets gång.
4. Sätt ett start och slutdatum.
5. Bocka i rutan om du vill ha en påminnelse om den här uppgiften och fyll i när du vill bli påmind. Vill du ha påminnelse till en annan e-postadress lägger du till den genom att klicka Konfigurera.
6. Skriv eventuella några noteringar i rutan under.
7. Klicka Spara högst upp till vänster när du är klar.

Skapa en uppgift utifrån ett e-postmeddelande

  1. Högerklicka meddelandet > Skapa uppgift.
  2. Innehållet i meddelandet läggs då in i anteckningsfältet i en ny uppgift och nu är det bara att ställa in resterande inställningar så att de passar in i din tidsplan.
Comments are closed.