Work2Go är nu WebbPlatsen Office

Work2Go är uppgraderat och finns nu på WebbPlatsen Office

Lägg till en uppgift

Instruktioner över hur du först skapar en uppgiftslista och därefter en uppgift som du sparar i din lista.

1. Skapa en uppgiftslista

  1. uppgiftslistaKlicka kugghjulet vid Uppgifter > Ny uppgiftslista.
  2. Fyll i namn på listan och välj en färg.
  3. Uppgiftslistan visas nu i den vänstra kolumnen.

2. Lägg till en uppgift

uppgift1. Klicka Ny uppgift.
2. Nu öppnas ett fönster där du fyller i detaljer om uppgiften.

Ämne: Själva titeln.
Plats: Om uppgiften ska utförs på någon specifik plats.
Prioritet: Sätt en prioritet.
Uppgiftslista: Välj var uppgiften ska sparas.

3. Välj status och procentsats. Detta ändrar du sedan under arbetets gång.
4. Sätt ett start och slutdatum.
5. Bocka i rutan om du vill ha en påminnelse om den här uppgiften och fyll i när du vill bli påmind. Vill du ha påminnelse till en annan e-postadress lägger du till den genom att klicka Konfigurera.
6. Skriv eventuella några noteringar i rutan under.
7. Klicka Spara högst upp till vänster när du är klar.

Skapa en uppgift utifrån ett e-postmeddelande

  1. Högerklicka meddelandet > Skapa uppgift.
  2. Innehållet i meddelandet läggs då in i anteckningsfältet i en ny uppgift och nu är det bara att ställa in resterande inställningar så att de passar in i din tidsplan.
Comments are closed.