Uppgifter är ett smart verktyg när du vill skapa att-göra listor. Här berättar vi mer om vad du kan göra med dem.
På fliken Uppgifter kan du få en enkel överblick över alla projekt du arbetar med för tillfället samt följa dess respektive utveckling. Under projektets gång kan du sedan gå in och redigera de olika uppgifterna som du arbetar med.
- Sätta ett start- och slutdatum, vilket givetvis går att ändras efteråt.
- Ange status för dess utveckling, t ex pågår, väntar på svar osv.
- Hålla koll på arbetets gång utifrån en procentuell skala.
- Markera vilken prioritet uppgiften har (hög, normal eller låg).
- Markera med en eller flera etiketter samt sortera dem utifrån dess procent eller slutdatum.
- Få påminnelse om uppgiften.
- Lägga till anteckningar, bilder, länkar, bifoga filer mm.
- Dela med andra.
Flytta en uppgift till annan uppgiftslista
- Öppna uppgiften genom att dubbelklicka på den och byt till annan lista i rutan Information.
- Dra och släpp uppgiften från innehållsfönstret till en annan lista i den vänstra kolumnen.
- Högerklicka uppgiften > Flytta > välj en annan lista > OK.
Comments are closed.