Varför får jag inte alla e-postmeddelanden?

Här förklarar vi varför du inte alltid får all e-post som faktiskt har skickats till dig.

Med Work2Go medföljer ett ordentligt skräppostskydd som bl a stoppar oseriösa reklamutskick från att nå din inkorg. Men när man skickar e-post så är det långt ifrån bara Work2Gos skräppostskydd som styr och ställer om ett meddelande ska levereras eller inte. När e-post skickas styrs leveransen av olika regelverk för skydd mot skräppost, dessa reglerar också enligt en rad uppsatta regler för vad som anses vara ok och inte. Internet är från början ett system som förutsätter att alla som deltar på nätet är snälla och har goda intentioner, vilket i dagens moderna samhälle tyvärr utnyttjas.

Orsaken till att ett meddelande kan ha fastnat på vägen till din inkorg kan t ex vara

  • meddelandets format,
  • dess innehåll eller
  • dess bifogade filer.
  • Det kan ha skickats från en leverantör som blivit svartlistad
    (pga att den tidigare har skickat ut massvis av skräppost).
  • Din inkorg redan är full.
  • Avsändaren har stavat fel på din e-postadress.

Kontakta vår support om du saknar något e-postmeddelande så hjälper de dig.

Comments are closed.